لوگوی دوزلی بوک
تخفیف‌های گروهی !
کتاب من کی ام
کتاب شخصی سازی شده، یا کتاب اختصاصی چیست؟
کتاب اختصاصی ۱۳۹۸/۰۱/۱۶

کتاب شخصی سازی شده، یا کتاب اختصاصی چیست؟

کتاب شخصی سازی، کتابی است با تیراژ یک عدد! یک کتاب، که به طور خاص برای یک نفر تولید شده است و حاوی متن شخصی، تصاویر سفارشی یا متغیرهایی، براساس ویژگی های آن شخص است.

مفهوم شخصی سازی، از موضوعاتی است که در سال های اخیر و با ظهور دستاوردهای جدید عصر اطلاعات، بسیار مورد توجه تولیدکنندگان محصولات محتوامحور قرار گرفته است که بتوانند با شخصی سازی هر چه بیشتر محصولات خود، پیشنهادهای ویژه و جذاب تری به مشتریان خود ارائه دهند.

یکی از محصولاتی که ظرفیت شخصی سازی دارد، کتاب است. از نظر روانشناسی، اگر شخصیت اصلی داستان هم نام و هم جنس و هم شکل مخاطب باشد، تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب خود -به خصوص در رده سنی کودک و نوجوان- خواهد داشت.

کتاب شخصی سازی، کتابی است با تیراژ یک عدد! یک کتاب، که به طور خاص برای یک نفر تولید شده است و حاوی متن شخصی، تصاویر سفارشی یا متغیرهایی، براساس ویژگی های آن شخص است. کتاب های شخصی سازی یکی از محبوب ترین هدایا برای کودکان به حساب می آید که برای والدین هم تجربه خرید یک هدیه منحصر به فرد را به همراه دارد.

کتاب اختصاصی، هدیه‌ای منحصر به فرد برای کودکان است.
کتاب اختصاصی، هدیه‌ای منحصر به فرد برای کودکان است.

پیشرفت های عرصه تکنولوژی دیجیتال، فرایند سفارش، چاپ و تحویل کتاب های شخصی سازی شده را به کمتر از 48ساعت رسانده است. کتاب هایی که به صورت چاپ شده یا الکترونیک به مشتریان تحویل داده می شود.

تغییر متن
کتاب های اختصاصی، شامل متغیرهای متنی اند و حداقل نام شخصیت اصلی داستان تغییر می کند. سریعترین و ساده ترین راه برای شخصی سازی یک کتاب نیز همین روش است. متن تقدیم اختصاصی، نام گذاری کاراکترهای داستان و … از دیگر جذابیت هایی است که این ویژگی به کتاب شخصی سازی شده اضافه می کند.

تغییر تصویرسازی
در این روش نه تنها متن، بلکه تصویر شخصیت های داستان نیز تغییر می کند. مواردی مثل رنگ و مدل مو، رنگ چشم ها، رنگ پوست و… مواردی اند که در تصویرسازی یک کاراکتر قابل انتخاب و شخصی سازی است. البته در حالت پیشرفته تر، امکان بارگذاری تصویر واقعی کودک به جای تصویر کاراکتر نیز وجود دارد.

انتخاب داستان
به غیر از متن و تصویرسازی‌ها، تعداد و موضوعات داستان‌های کتاب هم قابل شخصی سازی است. این مورد البته بستگی به کتاب دارد که چنین حق انتخابی را برای کاربر فراهم کند. این امکان می  تواند تا جایی پیش برود که ویژگی تغییر در روند روایت داستان، و پایان بندی آن را به کاربر بدهد؛ که احتمالا این موضوع بیشتر در کتاب های الکترونیک زمینه ظهور و بروز دارد.

موارد مرتبط
بررسی نمونه های کتاب اختصاصی در ایران
مطالب مرتبط
کتاب اختصاصی فرفره جادویی من - آموزش مهارت‌های کودکان

کتاب اختصاصی فرفره جادویی من - آموزش مهارت‌های کودکان

کتاب اختصاصی چی کاره بشم - آموزش مشاغل به کودکان

کتاب اختصاصی چی کاره بشم - آموزش مشاغل به کودکان

کتاب اختصاصی من کی‌ام - داستانی درباره آشنایی با اسم کودک

کتاب اختصاصی من کی‌ام - داستانی درباره آشنایی با اسم کودک

لوگوی ساماندهی اینماد
تهران، بلوار کشاورز، ابتدای خیابان شانزده آذر، پلاک ۷۸، طبقه ۱۰، واحد ۱۰۱۰
خانه
سبد خرید ( ۰ )
محصولات
دوزلی بوک چیست؟
شرایط خرید
تخفیف ها
تماس با ما
مجله دوزلی بوک
پرسش های متداول
گردونه شانس