لوگوی دوزلی بوک
تخفیف‌های گروهی !
بنر قصه های مدرسه
پرورش کودکان هوشمندتر

پرورش کودکان هوشمندتر

پرورش فرزندان هوشمندتر، نیازمند صرف هزینه های سنگین، ثبت نام در کلاس های عجیب و خرید اسباب بازی های گران قیمت نیست، بلکه نیازمند شناخت نیازهای ذهنی آنها و رفع موانع برای تامین این نیاز هاست.

روبروی کلاس زبان انگلیسی، هر دو ساعت یک بار ترافیک می‌شود. ترافیک تا چهارراه بعدی هم ادامه پیدا می‌کند.
پدران و مادران در ماشین‌های خود نشسته‌اند تا کلاس زبان کودکان خردسال آنها به پایان برسد و آنها را به خانه ببرند.
مادر و پدر، برای حضور منظم فرزندان خود در این کلاس‌ها، احتمالا سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند. مرخصی گرفتن، زودتر بیرون آمدن از محل کار، اضافه کاری کردن برای تامین هزینه‌ی کلاس، همه و همه به امید اینکه فرزندانی هوشمندتر و توانمندتر پرورش دهند.
البته این تنها فعالیت والدین برای پرورش فرزندان نابغه نیست.

پدران و مادران، مستقل از وضعیت مالی شان، تمام منابع خود را صرف پرورش ذهنی فرزندان خود می‌کنند.
دوران ما، دوران شتاب‌زدگی در تربیت فرزندان است.
بسیاری از ما، فرزندان خود را اتاق‌هایی خالی می‌بینیم که وظیفه‌ی تامین وسایل و چیدمان و دکوراسیون آنها در سریع‌ترین زمان ممکن، بر عهده‌ی ماست.

نمی‌توان بر پدر و مادرها هم خرده گرفت.
آنها خود را در قبال فرزندان خود مسئول می‌دانند و طبیعتا هر بار که می‌شنوند پدر و مادری، فرزند خود را به کلاس  زبان یا ریاضی یا موسیقی یا ورزش یا بازی فرستاده‌اند، احساس می‌کنند که شاید، در تربیت فرزندان خود کم‌کاری و کوتاهی کرده باشند.

به هر حال، هیچکس بعدا به آنها نمی‌گوید چرا فرزندت را به کلاس موسیقی فرستادی. اما همیشه نگران هستند که روزی متهم شوند که چرا فرزند خود را به کلاس موسیقی نفرستاده‌اند تا استعداد او پرورش پیدا کند.

شناخت نیازهای ذهنی و رفع موانع آن ها، از عوامل مهم در پرورش فرزندان هوشمند است
شناخت نیازهای ذهنی و رفع موانع آن ها، از عوامل مهم در پرورش فرزندان هوشمند است

پرورش فرزندان هوشمندتر، نیازمند صرف هزینه‌های سنگین، ثبت‌نام در کلاس‌های عجیب و خرید اسباب‌بازی‌های گران قیمت نیست؛ بلکه نیازمند شناخت نیازهای ذهنی آنها و رفع موانع برای تامین این نیاز هاست.

اگر چه در سطح جهانی نیز، مجموعه تحقیقات علمی در زمینه پرورش کودکان، کمتر از تحقیقات مربوط به بزرگسالان است و دستاوردهای این تحقیقات هم (عمدتا به خاطر چالش‌های متودولوژیک) از قطعیت کمتر و تردیدهای بیشتری برخوردار است، اما این واقعیت‌ها نمی‌توانند بهانه‌ای باشند تا به سراغ آموزش‌های سلیقه‌ای غیرمستند برویم.

امیدواریم، مسیر آینده‌ی این سلسله مباحث، کمک کند تا والدین عزیز بتوانند اثربخشی نقش خود را در تربیت فرزندان، بیش از پیش افزایش دهند و در حد وسع و توانایی‌مان، برای این دغدغه‌ی مهم (که تجارتی میلیارد دلاری را در ایران و جهان شکل داده است) پاسخ‌های مفیدی داشته باشیم.

موارد مرتبط
پرورش استعداد ریاضی کودکان
خلاقیت در مدرسه؛ نظام آموزشی چگونه خلاقیت را نابود می کند؟
مدل T در پرورش دانش و تخصص دانش آموزان و فرزندان ما
لوگوی ساماندهی اینماد
تهران، بلوار کشاورز، ابتدای خیابان شانزده آذر، پلاک ۷۸، طبقه ۱۰، واحد ۱۰۱۰
خانه
سبد خرید ( ۰ )
محصولات
دوزلی بوک چیست؟
شرایط خرید
تخفیف ها
تماس با ما
مجله دوزلی بوک
پرسش های متداول
گردونه شانس