لوگوی دوزلی بوک
تخفیف‌های گروهی !
کتاب اختصاصی فرفره جادویی
معرفی انیمیشن کوتاه taking flight
انیمیشن کوتاه ۱۳۹۸/۰۶/۱۱

معرفی انیمیشن کوتاه taking flight

برای «به پرواز درآوردن» یک کودک به ابزار پیچیده ای نیاز ندارید، جز یک گاری ساده، یک کلاه ایمنی و یک پدربزرگ بازنشسته، که بر خلاف پدر و مادر های امروزی، وقت کافی برای پرواز در دنیای بی کران تخیل کودک را داشته باشد.

انیمیشن کوتاه taking flight (به پرواز درآمدن) به کارگردانی Brandon Oldenburg، محصول سال 2015 است که از زندگی آنتونیو پازین، مخترع واگن اسباب بازی پرنده، الهام گرفته شده است.

این انیمیشن کوتاه، داستان پسر بچه ای را روایت می‌کند که قرار است یک روز را نزد پدربزرگش سپری کند؛ یک روز کسل کننده و تکراری که با بدقولی پدر همراه است و انگار قرار نیست هیچ اتفاق تازه‌ای در آن رخ دهد.

اما ناگهان یک عکس قدیمی همه چیز را عوض می‌کند. عکسی از پدر و پدربزرگ با یک واگن اسباب بازی که شروع سفرهای خیالی و هیجان‌انگیز پسر بچه داستان در همان روز به ظاهر کسل کننده می‌شود. در ادامه نشان می‌دهد که چگونه قدرت ماجراجویی و تخیل پسر بچه با پیدا کردن یک اسباب بازی قدیمی گل می‌کند و می‌تواند او را ساعت ها سرگرم کند.

تخیل کودکان حد و مرز ندارد؛ آن ها با قدرت خیال پردازی خود می توانند گاری چهار چرخ ساده خود را به قایقی شناور در رودخانه، یا هواپیمایی در آسمان و یا حتی فضاپیمایی در آن سوی کهکشان تصور کنند و ساعت ها مشغول این خیال و تصویرسازی ها باشند.

معرفی انیمیشن کوتاه taking flight

برای «به پرواز درآوردن» یک کودک به ابزار پیچیده ای نیاز ندارید، جز یک گاری ساده، یک کلاه ایمنی و یک پدربزرگ بازنشسته، که بر خلاف پدر و مادر های امروزی، وقت کافی برای پرواز در دنیای بی کران خیال کودک را داشته باشد.

نکته قابل توجه دیگر در انیمیشن taking flight، مقایسه حس و حال بازی با اسباب بازی‌های قدیمی و جدید است که در این فیلم به خوبی نشان داده شده است. همزمان با اینکه پسرک داستان با شور و هیجان خاصی سرگرم رویاپردازی و جنب و جوش با یک اسباب بازی ساده است، دختر بچه‌ای را می‌بینیم که بدون هیچگونه حرکتی به بازی‌های ویدیویی و موبایلی مشغول است و ساعت‌های طولانی را روی یک پله سپری می‌کند. این نشان می‌دهد که تکنولوژی در عصر جدید همانقدر که می‌تواند کارها را برای ما آسان تر کند، ممکن است ثاتیراتی منفی، مانند کم تحرکی و عدم بروز خلاقیت و نوآوری، روی بچه‌ها داشته باشد..

شما را به تماشای این انیمیشن زیبا دعوت می کنیم.

برای دانلود این ویدیو اینجا کلیک کنید.

موارد مرتبط
معرفی انیمیشن کوتاه LOU
معرفی انیمیشن کوتاه هدیه
معرفی انیمیشن کوتاه la luna
لوگوی ساماندهی اینماد
تهران، بلوار کشاورز، ابتدای خیابان شانزده آذر، پلاک ۷۸، طبقه ۱۰، واحد ۱۰۱۰
خانه
سبد خرید ( ۰ )
محصولات
دوزلی بوک چیست؟
شرایط خرید
تخفیف ها
تماس با ما
مجله دوزلی بوک
پرسش های متداول
گردونه شانس