لوگوی دوزلی بوک
تخفیف‌های گروهی !
بنر قصه های مدرسه
معرفی انیمیشن کوتاه bao
انیمیشن کوتاه ۱۳۹۸/۰۴/۲۰

معرفی انیمیشن کوتاه bao

جدا شدن فرزندان از خانواده به جهت تحصیل، اشتغال و ازدواج امری اجتناب ناپذیر است، لذا اگر وابستگی عاطفی زیاد از حد بین پدر و مادر (به خصوص مادران خانه دار) و فرزندان وجود داشته باشد، منجر به نوعی افسردگی و حس بی‌هدفی در والدین خواهد شد.

انیمیشن کوتاه bao، محصول سال 2018 استودیو پیکسار، توسط Domee Shi انیمیشن ساز چینی-کانادایی کارگردانی شده است.

نام انیمیشن از نوعی غذای چینی به نام «بائوزای» گرفته شده است و روایت گر داستان یک زن خانه دار است که بعد از پختن تعدادی بائوزای، یکی از آن ها زنده می‌شود و نقش فرزند این زن را پیدا می‌کند. به مرور و با بزرگ شدن این «بائو» چالش های جدید را متوجه مادر خود می‌کند.

درون مایه انیمیشن bao اشاره‌ای به سندرم آشیانه خالی (نوعی حس اندوه و تنهایی که پس از آنکه فرزندان به قصد زندگی جدا، برای اولین بار خانه را ترک می‌کنند، به پدر یا مادر دست می‌دهد) است، که شخصیت مادر bao به آن دچار است.
علاقه بیش از حد والدین به فرزندان خود و حساسیت افراطی نسبت به آن‌ها، باعث نوعی وابستگی بیش از اندازه می‌شود که تحمل دوری فرزندان، حتی در سنین جوانی، را بسیار سخت می کند. جدا شدن فرزندان از خانواده به جهت تحصیل، اشتغال و ازدواج امری اجتناب ناپذیر است، لذا اگر وابستگی عاطفی زیاد از حد بین پدر و مادر (به خصوص مادران خانه دار) و فرزندان وجود داشته باشد، منجر به نوعی افسردگی و حس بی‌هدفی در والدین خواهد شد.

انیمیشن کوتاه bao، محصول سال 2018 استودیو پیکسار
انیمیشن کوتاه bao، محصول سال 2018 استودیو پیکسار

این امر بدیهی است که کودکان به نگهداری و توجه والدین نیاز دارند، اما از حد گذشتن این مسئله می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شود. به طوری که این توجه بیش از حد برای خود فرزندان غیر قابل پذیرش خواهد بود و پس از مدتی والدین را، دشمن آزادی خود می پندارند و در مقابل نصایح آنها جبهه می‌گیرند و حتی ممکن است، برای اثبات استقلال خود، دست به اقدامات خود سرانه ای بزنند که باعث دوری همیشگی از خانواده بشود.
نگاه سمبلیک انیمیشن bao به کودکان و تشبیه آن ها به یک «بائو» از جهت شیرینی، لطافت و آسیب پذیری کودکان قابل توجه است.

تماشای این انیمیشن زیبا را به شما توصیه می کنیم.

برای دانلود این انیمیشن اینجا کلیک کنید.

موارد مرتبط
معرفی انیمیشن کوتاه one small step
معرفی انیمیشن کوتاه alike
معرفی انیمیشن کوتاه taking flight
لوگوی ساماندهی اینماد
تهران، بلوار کشاورز، ابتدای خیابان شانزده آذر، پلاک ۷۸، طبقه ۱۰، واحد ۱۰۱۰
خانه
سبد خرید ( ۰ )
محصولات
دوزلی بوک چیست؟
شرایط خرید
تخفیف ها
تماس با ما
مجله دوزلی بوک
پرسش های متداول
گردونه شانس