لوگوی دوزلی بوک
تخفیف‌های گروهی !
بنر دفاتر
تاثیر رنگ اتاق کودکان بر شخصیت آن ها
تربیت فرزند ۱۳۹۸/۰۶/۱۴

تاثیر رنگ اتاق کودکان بر شخصیت آن ها

به رنگ اتاق کودکتان فکر می‌کنید اما نمی‌دانید چه رنگی برای آن مناسب است. باید بدانید که ما در دنیایی از رنگ زندگی می‌کنیم و رنگ‌هایی که اطراف ما را احاطه کرده‌اند تاثیرات مختلفی برعملکرد بدن، ذهن و احساسات ما می‌گذارند.

به رنگ اتاق کودکتان فکر می‌کنید اما نمی‌دانید چه رنگی برای آن مناسب است. باید بدانید که ما در دنیایی از رنگ زندگی می‌کنیم و رنگ‌هایی که اطراف ما را احاطه کرده‌اند تاثیرات مختلفی برعملکرد بدن، ذهن و احساسات ما می‌گذارند. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند رنگ اتاق و وسائل مورد استفاده کودکان به طور عجیبی بر میزان خلاقیت، یادگیری و شکل‌گیری شخصیت آن‌ها موثر است. بنا بر این لازم است نسبت به انتخاب رنگ برای فضای پیرامون کودکان حساس باشیم. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع رنگ‌ها و تاثیراتی که ممکن است بر کودکان بگذارند آشنا کنیم.

به طور کلی هر رنگ در دسته بندی خاصی اعم از گرم و سرد قرار می‌گیرد. رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و صورتی در دسته رنگ‌های گرم و رنگ‌هایی مثل آبی، بنفش و سبز، سرد محسوب می‌شوند. رنگ‌های گرم و سرد دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و هرکدام می‌توانند تاثیرات گوناگونی بر خلق و خوی کودکان بگذارند. بعضی از آن‌ها می‌توانند کودک شما را خشن یا مضطرب کرده و بعضی دیگر باعث آرامش روان و حتی درمان بیماری‌های روحی آن‌ها شوند.

رنگ‌های گرم

این نوع رنگ‌ها می‌توانند شور و هیجانات کودک شما را تحت تاثیر قرار دهند. در استفاده از آن‌ها به خصوص اگر کودکی فعال و پر انرژی دارید دقت کنید.

قرمز:
این رنگ ممکن است کودک شما را خشن و مضطرب کند. به ویژه هنگامی که مقدار آن زیاد و به تندی نزدیک باشد و بخش بزرگی از اتاق کودک را در بر بگیرد؛ مثل دیوارهای اتاق. همچنین در فضایی آغشته به این رنگ کودکان دچار ترس و کاهش تمرکز حواس می‌شوند.

نارنجی:
خاصیت این رنگ نشاط بخشی است. همچنین می‌تواند کودک شما را مستقل و برونگرا کرده و کمک کند تا ارتباطات اجتماعی‌اش بهتر شود. از دیگر تاثیرات این رنگ افزایش میزان خلاقیت و نوآوری در کودکان است. زیاد استفاده کردن از این رنگ می‌تواند کودک شما را بیش فعال کند.

زرد: 
برای داشتن کودکانی خلاق از این رنگ استفاده کنید . زرد که در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد باعث  شور و هیجان کودکان می‌شود و خلاقیت آنها را افزایش می‌دهد. طیف‌های مختلف این رنگ ویژگی‌های گوناگونی دارند؛ زرد پررنگ (تقریبا لیمویی) می‌تواند تمرکز را افزایش دهد و زرد کمرنگ به تقویت حافظه کمک می‌کند. نکته: مقدار زیاد این رنگ چشم را اذیت می‌کند.

صورتی:
بی دلیل نیست که رنگ مورد علاقه اکثر دخترها صورتی است! چرا که با طبیعت لطیف آن‌ها سازگار است. تسکین دهندگی و آرامش بخشی از خصوصیت‌های این رنگ است. صورتی احساسات را برمی‌انگیزد و نماد عشق، محبت، مهربانی و امید است.

تاثیر رنگ اتاق کودکان بر شخصیت آن ها

رنگ‌های سرد

این نوع رنگ‌ها با ایجاد اثر آرامش بخشی باعث کاهش استرس و درمان بیش فعالی می‌شوند.

آبی:
بارزترین رنگ در دسته رنگ‌های سرد، آبی است. این رنگ مانعی برای استرس و اضطراب است و با دیدن آن ممکن است احساس خنکی کنید! به هر حال استفاده از آبی برای کودکان پرخاشگر و خشن مناسب است. آبی در مواقعی باعث کاهش میزان اشتها، فشارخون و ضربان قلب می‌شود.

سبز:
سبز رنگ طبیعت است و به همین دلیل باعث شادابی و نشاط می‌شود. این رنگ با افزایش تمرکز حواس، در روند یادگیری تاثیر گذاشته و سلامت ذهن را تضمین می‌کند.

بنفش:
اگر می‌خواهید اعتماد به نفس کودکتان زیاد شود از این رنگ استفاده کنید. بنفش کودک را مهربان‌ تر کرده و به افراد حس قدرتمند بودن منتقل می‌کند.

سفید و سیاه:
از این دو رنگ بیشتر برای وسائل اتاق کنید تا رنگ دیوارها را خنثی کرده و ترکیب رنگی زیبا ایجاد کنند. رنگ سیاه به تنهایی برای اتاق بچه ها مناسب نیست.

موارد مرتبط
بازی های در منزل مناسب کودکان زیر 6 سال (بخش اول)
تعطیلات مفید برای کودکان چگونه باید باشد؟
بازی بازوی تربیت
لوگوی ساماندهی اینماد
تهران، بلوار کشاورز، ابتدای خیابان شانزده آذر، پلاک ۷۸، طبقه ۱۰، واحد ۱۰۱۰
خانه
سبد خرید ( ۰ )
محصولات
دوزلی بوک چیست؟
شرایط خرید
تخفیف ها
تماس با ما
مجله دوزلی بوک
پرسش های متداول
گردونه شانس